torstai 25. lokakuuta 2012

September: blink på det förgångna 2

  Startar det från tillbehör -att köpa en häst?


1998, och blå grimma jag köpte för honom
När jag var barn och drömde att köpa Skinny jag började redan att köpa alla tillbehör XD. Så att jag skulle ha tillbehör redo när jag ska ha honom :). Den första sak jag köpte var blå grimma. Jag ville att grimma ska följa med honom men han hade den inte längre när han var såld från Jämsä (bilder upp och ner är från Jämsä).

Kram till en 3 årig häst. "ta inte bort från mig den här hästen!"
Nästa köptse jag ryktsaker -alla var blå. Och saltsten, det var roligt att mata den :).

Hingstpojke frågar om han kunde gå och titta på stall lite..
Eftersom Skinny var "häftig hingstpojke" köpte jag rep med kedja, men den visade inte så bra; inte praktisk.




Så jag sammlade upp tillbehör... täcke, transportskydd, benskydd, reflexer, sadel, longerlina, träns...
Träns på följande bilder.



Nästa grimma jag köpte var ledergrimma och vi tog det med oss på trav 2000. Jag hade "skyfighter" skrevt på den men det följde inte heller med honom, det hade försvunnit.

snörpig lite hingstpojke
Jag måste lägga en bild -jag har nu köpat nästan likadan grimma för honom, bara brun :).
ny grimma
Ja, det är roligt att köpa hästsaker, haha, fortfarande :). När jag väntade att Skinny ska komma till finland köpte jag nånting på förhand för att lätta min väntan.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti