torstai 25. lokakuuta 2012

September: promenerar till solnedgången


Har haft inte tid att skriva på svenska så jag lägger lite bilder från finsk blogg från sebtember :). Vi har tagit alla nya vägar först så att jag leder honom. Han hade täcke på eftersom det fanns så mycket älgflugor då.




"huvud ner, bra pojke :)!"
Vi hade ganska spännande promenad eftersom vi träffade hästar som bodde i fäljande gården :). Skinny var jätte rädd först men sen blev jätte nyfiken och ville snusa alla hästar som galloperade vid plank.

mums
Jag äter hallon och Skinny hallonbuske :D

Vi promenerade 2 timmar :) och när vi kom tillbaka var solen vacker :)

solnedgång, vi promenerade via gammal granskogen :)

solen i öga



När vi var tillbaka till stall vi hade jättebra kontakt med Skinny. Sådana stunder är just den orsaken jag köpte honom <3. Han stådd lös och lyssnade på mig. Vi strechade och gjorde lite trick :). Han tror att "odota" ("vänta") menar att han måste titta på bakåt ;). hihi ^^. Men det är mest viktigt att han prövar allt och vill lära :).

En annan sak, som händer på sådana bra stunder är att han "berättar" saker till mig. På denna dag han ville att jag masserar hans korsrygg. Han bara vippade hans övreläpp :D.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti