sunnuntai 4. marraskuuta 2012

Oktober: Flyttning till vinterstall

Från sommarhem
Vi har flyttat till vinterstall. Skinny tydde sig till mig för första dagar. Vi flyttade på lördag kväll och jag var den första person att ha honom ut på söndag. Han steppade och sade "mamma! ta mig ut från här häkte redan!" Så vi gick ut och började bli van vid område som forstätte igen på följande dagar.

På sommarhemm, Skinny väntar med benskyddor "jag är så söt"

Väntar at ha skjuts till ny vinterstall
kram och puss


redo att flytta

Lastning XD.
Fram på vinterstall
Det är lite harm att Skinny behöver vara så mycket mer stilla än på bete... Han har varit stel och haft svullnad på ben.. Kanske hans kropp ska anpassa sig igen till stall.

Hage (lös hö är bra och ska ha också en vän på framtiden)


Jag gillar inte om kättena efter stor bete.. :(


Minne från sommarhem

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti