lauantai 11. elokuuta 2012

Härlig lilla ponny som hade bråttom


Munen kliar

På denna dag Skinny blev klart jätteglad när jag kom till stall. Han kom att hälsa på genast jag kör till stall. Kanske han undrare var har jag försvunnit, eftersom kunde inte komma på två dagar. Det regnade hela dagen men det stoppade när jag tog Skinny till ryktplats. Skinny var ju torr för han hade varit i deras "stuga". Vi hade rolig rykttid.

Kommer du redan?

Just när vi borde ha gått, började det regna igen. Skinny gillade inte om det, han sade, att han ska inte stå här i regnet och vänta. Jag hade planerat att rida hela skrittur, men när Skinny var rastlös, tog jag betsel i stället av grimma. Kanske jag hade en aning att Skinny ska vara mer vaken i denna gång.

Och nu behöver jag berätta att jag har hittat rolig betsel. Ridhästs betsel med travhästs kindremmar. Jätte praktisk! Den remmen som går runt mun är lös, so att man behöver inte öppna det och inte fösta heller. Det bara håller betsel i rätt plats :D. Kan rekommendera, jag gillar det :)

Strålande kombination av trav- och ridhästs betsel :D

Nu tillbaka till berättelse. Skinny hade ganska bråttom under turen. Han verkade som han var där för första gången. Det var lustig. Kanske det var annorlunda att avgå från gård med mig i hans rygg. Jag har ju tidigare led honom i början på varje gång. 
Han var vaken och ville gå fortare. Jag provade en liten bit trav, det gick bra. Jag hade ju ingen sadel och har i själva verket inte ridit mycket utan sadel och Skinny har inte världens "jämn" trav. 

Svidknott :(

Vi har massor av svidknott nu. Trots det vi klarade att strecha bra. Jag klädde hans huva (täcken var blöt) och lät honom äta världens bästa gräs i gården.



Och en annna sak. Jag är hoppfull med hans svans. Det verkar att det finns nåra nya tagel :).

Hoppfull stackars svans
 Den här använder jag varje dag för svansen

När jag tog Skinny på bete hördes skarp gnäggning och Salli gallopperade so fort som möjligt att hälsa på Skinny. Haha, dom är så nöjd med varandra. Också, när vi har varit på promenad omkring bete har Salli följat ofta på anda sidan av staket.

Salli

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti