torstai 9. elokuuta 2012

Vi hittade en ny väg


Skinny kommer att hälsa på


Den tur vi har gjort är ganska kort. Den går omkring hela bete och om man vill ha lite mer längd, behöver man ta väg som är en återvändsgränd och bara vända tillbaka. Därför gick vi på en annan riktning. Skinny var klart glad att se lite nya vägar och var nyfiken, modig och lugn som alltid. Vi hittade en byttelilla gång som var svår att gå eftersom det fanns så mycket "vegetation". Men denna andra gång vi hittade, var mycket bättre och hade en bra bas för att promenera. Vägen gick förbi en liten "kåta" (där man kan laga mad med hjälp av eld..?) och vägen gick böj i som man kan vända bilar...

..I alla fall, följande dag det hade regnat så mycket att det fanns en stor pöl i denna böjen. Skinny blev jätteintresserad av den och ville gå att titta på. Han smakade vatten och ville gå i över den, men jag kunde inte följa med eftersom mina skor håll inte vatten.
Haa, det ser ut roligt!

 
Då fick jag en ide att jag kunde rida så Skinny fick gå "in" vatten. Så det blev vår först ridning här i Finland, också utan betsel och sadel. Jag tänkte att han är verkligen världens snällaste häst, så lugn och rolig :). Duktig pojke <3




*pussar*

När vi var nästan i stall Skinny fick en ide att äta från en svår plats.. Det såg ut så här:
"Jag hittade en bra plats att äta lite ;) "


Märk hans höger framben ;)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti