sunnuntai 9. syyskuuta 2012

Naturens örter




När Skinny får välja, han äter allt som är hälsosam. Han äter bland annat tistel, björk, hallonbuske, havtorn...  :)
 
havtorn


Eftersom shiatsumassör hittade potential hinder från magen och urinblåsa... och för att inte tala om alla symptom jag hade märkat redan innan köpte jag honom, bestämde jag att prova mata Skinny örter utöver dermavital-kraftfoder. Vi talade om Skinny med "naturmor" (Luontoäiti), och hon gav oss följande blandnind. 

  • Lav
  • Dill
  • Lakrits
  • Nypon
  • Persilja
  • Brännässla
  • Maskros
  • Lingon
  • Havtorn
örtblandning

Blandning luktade gott -färsk. Symptom jag talar om är sådana att veterinär ska göra ingenting åt dom. Dom är bara små symptom att allt fungerar inte helt "perfekt" och nån lite hjälp kan lösa sådana problem. Vi började med 1/4dl, sedan 1/2dl och sedan ska mata 2-2,5dl småningom.


Jag har mig själv samlat lite örter också; brännässlor, groblad och gran. Ska se om vi behöver dom under vintern:).

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti