sunnuntai 2. syyskuuta 2012

Shiatsumassage


 Där springer han snygg med huvan  på halsen :D

Och hop-pa!

Skut-ta!

Och från de här klämmiga biler är det mening att berätta just motsatt, alltså en härlig massage Skinny hade på en dag. Det var absolut lyx för honom!

Så. Vi var in i en loge och först Skinny ville undersöka logen, men när massör började arbeta blev han mer och mer lugn. Skinny bete sig som han hade intuition vad borde han göra. Han blev helt avspänd, gick ned med hans höft, vände hans hals och sidor enligt vad gjorde massör. Hans överläpp började "fluga" när han tog hand om mig och massör också "du sköter mig och jag sköter dig". Sedan började han gäspa och till slut var hans ögon halvfast. 



Jag önskar att jag hade bilder från massage, men ibland behöver man bara njuta av en stund och ta inte bilder :). Men i den här bild där uppe har Skinny kanske ganska lugn min också :D. 

Från massör fick jag massor av kunskap av Skinnys olika symtom som jag hade märkat tidigare och ny kunskap också som jag kan nyttja på hans matning och skötsel :). Han har bland annat lite "hinder" på njure & urinblåsa och magen :) men ingenting en veterinär kunde sköta. Jag kan nu försöka att förebygga att dom blir värre.

Eftersom jag märkte att ingen knott gick in i loge i den här gången (fast dom gick in på hovbesiktningdag), vi ska gå där igen för att sköta och att rykta :D.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti