sunnuntai 2. syyskuuta 2012

Ponnys sommartvätt



Onneksi pesun aikana ylettyy vähän syömään

När det var varmt jag tvättade Skinny... 

Om man har inte rinnande vatten, hur mycket vatten behöver du att tvätta en häst? Jag vet inte, därför hade jag 250liter! :D Och till slut använde jag circa 100liter :). Skinny torkade hans huvud sig själv på handduk jag håll för honom :). Han blev rent och fin.


tvätteri


Jag led honom på gården tills han blev tork. Sedan jag strechade honom och försökte att ta honom på bete. Han frågade "glömde du nånting?" -Tydligen det har blivit en vana att han äter färsk gräs på gård innan han går på bete :D. Så jag låt honom att äta ock gick på ladan. Snart kom Skinny att titta på vad gjorde jag där <3

"Hej, vad gör du?"


En bild från ladas dörr

Vi fick också en ring på ryktbom :)


Säkerhet-inteckning

Ring

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti